FAQ

Veelgestelde vragen en hun antwoorden

Klant worden

Vul het contactformulier in op www.rexel.be/contact en kies de optie “Ik wil klant worden” of contacteer één van onze filialen. Rexel richt zich tot professionele klanten in de sector.

Bestellingen en leveringen

Als klant kunt u een bestelling plaatsen via:

Via het formulier op www.rexel.be/e-commerce kunt u een aanvraag doen voor Netstore account. Dit is ook mogelijk via het filiaal of uw Rexel contactpersoon.

  • Als u vòòr 19u00 via Netstore een artikel besteld dat op voorraad is, dan wordt dit in principe de dag nadien geleverd. Bestellingen via het filiaal of telefonisch/per mail dienen vòòr 15u00 geplaatst te worden om de volgende dag geleverd te worden.
  • Via Track & Trace op Netstore is het mogelijk om uw bestelling in real time op te volgen.
  • Via de optie “afhaling in 45 minuten” kunt u de geplaatste bestelling van voorraadartikelen binnen de 45 minuten afhalen in het door u gekozen filiaal.
  • Voor artikels die niet in voorraad zijn, kunt u de levertermijn navragen in uw filiaal of via uw contactpersoon.

De klant bepaalt zelf de plaats van levering. Dit kan in een filiaal, een nachtsas, op het bedrijf, op de werf of bij u thuis zijn. Voor specifieke bezorgopties of leverdata kunt u steeds contact opnemen met uw Rexel contactpersoon.

Via Netstore kunt u zien of een gewenst voorraadartikel al dan niet aanwezig is in uw filiaal van voorkeur. U kan dit eenvoudig bestellen en 45 minuten later staat het voor u klaar voor afhaling.

Openingsuren

De meeste van onze filialen zijn geopend van 6u30 tot 17u. Voor de exacte openingsuren van uw gekozen filiaal kunt u terecht op: www.rexel.be/filialen

Goederen retourneren

Kijk de bestelling onmiddellijk na bij levering en geef het door aan de transporteur. Neem zo snel mogelijk contact op met het filiaal of uw Rexel contactpersoon als u het defect pas later ontdekt. Zij zullen bekijken wanneer het defecte artikel kan vervangen worden. 

Als u het product al gebruikt hebt binnen de garantieperiode, dan bekijken we de geldende garantieprocedure bij de leverancier. Het artikel wordt nadien hersteld of vervangen.  

Een artikel retourneren kan onder bepaalde omstandigheden. Het product moet zich in originele staat bevinden en de bestelbon dateert van maximum 6 maanden. Enkel voorraadartikelen geretourneerd worden. Artikels die niet op voorraad liggen en dus speciaal besteld werden, kunnen niet geretourneerd worden.

U kunt uw goederen eenvoudig retourneren via “Mijn retours” op Netstore in het geval het gaat om:

  • Een product dat u niet meer nodig heeft
  • Een product dat te laat is geleverd
  • Een product dat per vergissing werd aangekocht
  • Bobijnen en paletten

Indien er voldaan werd aan de voorwaarden kunt u kiezen voor een afhaling van de geretourneerde artikels door de transporteur of de goederen zelf afleveren in het filiaal. Let wel: niet alle producten komen in aanmerking voor terugzending en in sommige gevallen kan een retourkost aangerekend worden.

In de volgende gevallen dient u beroep te doen op het filiaal:

  • Beschadigd product
  • Ontbrekend product
  • Verkeerd geleverd product
  • Defect of niet-werkend product (al dan niet onder garantie)

Indien er van onze kant een fout is gebeurd in de bestelling (beschadiging, foutieve artikels, …), dan gebeurt de retourzending kosteloos.
Als de retourzending om een andere reden gebeurt dan kunt u gratis retourneren door aflevering in het filiaal of de artikels tegen betaling laten ophalen door onze transporteur.  

Night&Day nachtsas

Via de Night&Day nachtsas kunt u uw bestelling vanaf 5u00 ’s ochtends komen afhalen via een persoonlijke toegangscode. Rexel stelt meer dan 25 Night&Day sassen ter beschikking. Op onze website kunt u bekijken welke filialen beschikken over een nachtsas. Deze zijn 24/7 geopend.

U kan een persoonlijke toegangscode aanvragen en activeren via uw Rexel contactpersoon.

Facturen

Een digitaal overzicht van uw aankoopfacturen vindt u terug op Netstore onder in het onderdeel “Facturen”.

Nieuws

Wij houden u graag op de hoogte van onze nieuwigheden en evoluties. Schrijf je in via het inschrijvingsformulier.