6

Testimonial: Onze collega Hafid over zijn job in de Smart Store

“Ik heb Hector zijn eerste stappen leren zetten en wil verder evolueren in het hele Smart Store-concept”

Deze maand opent Rexel een tweede Smart Store in Sint-Truiden. Dit volautomatisch agentschap biedt de klanten de mogelijkheid om hun materiaal ook buiten de uren ter plaatse te bestellen en af te halen. Maar we verliezen het menselijke aspect niet uit het oog. Tijdens de kantooruren staat er een medewerker ten dienste van onze klanten bij advies, hulp of vragen. Hafid Belabassi is werkzaam in de Smart Store in Marcinelle, de eerste in de rij, die vorig jaar opende in Marcinelle.

Hafid Belabassi startte in 2018 bij Rexel als toonbankmedewerker. “Nadat de filiaalmanager van Marcinelle in 2022 in pensioen ging, werd ik opgeleid om het filiaal in Marcinelle verder te leiden”, vertelt Hafid. “In dezelfde periode besloot het directieteam om een eerste Smart Store te openen in Marcinelle, Hector genaamd. Onze CEO, Pierre Benoit, gaf me de kans om een nieuwe uitdaging aan te gaan.”

Jobinhoud

Volledig in lijn met onze employer branding slogan, “Now, you are in charge”, greep Hafid deze opportuniteit met beide handen. Hij verruimt zijn kennis en bouwt verder aan zijn carrière binnen Rexel. De taken van een Smart Store-medewerker verschillen niet zoveel van die van een filiaalmedewerker, maar houden wel enkele extra’s in.

“De vrachtwagen moet ’s ochtends uitgeladen worden en de robot moet bijgevuld worden”, gaat Hafid verder. “Dit moet iets nauwkeuriger uitgevoerd worden dan in een gewoon filiaal. Elk artikel moet stuk per stuk worden geplaatst om storing te voorkomen. Er komt ook een deeltje programmering bij kijken, zodat de robot nieuwe artikels of een aanpassing van afmetingen of hoeveelheden kan herkennen. Dit zorgt ervoor dat ik met twee soorten software werk. Enerzijds ons eigen Rexel-platform en anderzijds de software voor het beheer van de robot voor alles wat te maken heeft met ontvangen, nabestellen, uploaden van nieuwe items, wijzigen van locaties, hoeveelheden, afmetingen, …”

Menselijk aspect blijft prioriteit

“Onlangs heb ik enkele collega’s opgeleid in het Smart-systeem, waaronder mijn collega in Sint-Truiden en een Category Officer in Zellik. Ik bracht ook de programmering en invulling voor de start in Sint-Truiden in orde. Zoals in een normaal filiaal is er altijd iemand aanwezig om klanten te adviseren, bestellingen te plaatsen, offertes te maken en telefoontjes te beantwoorden. Ik blijf ook iedereen bedienen die geen toegang heeft tot de robot. Marcinelle is dus een speciaal geval omdat het een “hybride” filiaal is en geen volautomatisch filiaal zoals Sint-Truiden.”

Systeem van de toekomst

“Ik denk dat dit het systeem van de toekomst wordt, omdat de klant op elk moment bediend kan worden. Het concept sluit volledig aan bij de dagindeling van onze klanten. Ze zijn overdag bij hun klant of op de werf en vaak hebben ze buiten de kantooruren en op het laatste moment nog producten nodig.”

“Het geeft me enorm veel energie om te weten dat ik de eerste Rexelien ben die een Smart Store beheer en mee verder ontwikkel. Het is een geweldige uitdaging. Ik heb Hector zijn eerste stappen leren zetten en wil verder evolueren in het hele Smart Store-concept.”

Now, you are in charge, Hafid!

Deel dit bericht:
Facebook
LinkedIn
Twitter
WhatsApp
Email